6. Buševska biciklijada, 26. svibnja 2019. godine od 11 sati

Udruga Moj Buševec u suradnji s Biciklističkim klubom Sljeme i udrugom Vukovina u srcu organizira 26. svibnja 2019. godine svoju redovnu Biciklijadu, ovog puta čak s 4 biciklističke vožnje.

REKREATIVNA VOŽNJA
Buševec-Vukovina-Buševec

Start je u Buševcu na  Trgu Seljačke sloge. Na izlasku iz Buševca vozi se cestom prema industrijskom naselju Turopolje. S desne strane nalazi se šuma Stari Gaj koja pripada Turopoljskom lugu. S lijeve strane, bliže željezničkoj pruzi, nalazi se Letjelište Buševec, mali sportski aerodrom Aero kluba Velika Gorica.

Nakon prelaska željezničke pruge ulazi se u naselje Turopolje
koje je nastalo 1911. godine kao industrijsko naselje. U mjestu se nalazi drvna industrija – proizvodnja parketa PANA, ranžirni kolodvor željezničke postaje Turopolje. Nakon izgradnje željezničke pruge Zagreb-Sisak 1862. godine izgrađena je 1877. godine na poticaj kneginje Helena von Thurn-Taxis iz Novog Čiča, vlasnice bivših Erdödyjevih šuma, zajedno s plemenitom općinom turopoljskom željeznička utovarna postaja Turopolje. Dopuštenje za sječu hrastovine iz Turopoljskog luga ishodovala je jedna francuska tvrtka koja je izgradila skladišta i barake.  Šumske radove obavljali su šumski radnici, mahom doseljenici iz Kranjske, ali i drugih krajeva Austro-Ugarske Monarhije.
Tvrtka „Filip Deutsch & sinovi“ izgradila je 1910. godine industrijsku parnu pilanu, koja je počela radom 1911. godine. 1941. godine pilanu je konfiscirala Nezavisna Država Hrvatska, a 1945. godine vlasti Federativne Narodne Republike Jugoslavije. Pilana je proširila svoj posao i na proizvodnju parketa te dalje poslovala pod imenom Drvno industrijsko poduzeće Turopolje. Danas je pilana u privatnom vlasništvu pod nazivom PANA i uglavnom se bavi proizvodnjom parketa. U tvorničkom krugu nalazi se drvena skulptura Zdenac koju je izradio kipar Zlatko Zlatić 1981. godine u povodu sedamdesete obljetnice postojanja naselja i pilane.
Na naselje Turopolje odmah se nadovezuje mjesto Rakitovec.
Spominje se prvi put 1344. godine, a 1488. g. spominju se već Donji i Gornji Rakitovec. Svoje posjede na području Rakitovca imali su u 16. stoljeću remetski pavlini a u 19. stoljeću posjede je imao biskup Maksimilijan Vrhovec koji je nosio titulu Rakitovečki. Odmah na ulazu u selo nalazi se škola u čijem se dvorištu nalazi prastaro hrastovo stablo, a u centru sela mala kapelica Sv. Petra i Pavla.
Par stotina metara iza Rakitovca skreće se ulijevo uz odvodni kanal Sava – Odra do glavne ceste Zagreb-Sisak, a zatim se skreće udesno i cestom prelazi kanal i odmah ulazi u mjesto Vukovinu.
U Vukovini se nalazila stara kraljevska utvrda s opkopima koji su se punili vodom iz potoka Lomnice. U 13. stoljeću utvrda se nalazila u posjedu kralja Bele IV., a u 15. stoljeću u posjedu kralja Matijaša Korvina koji ju je poklonio svojem sinu, hrvatskom hercegu i kasnijem banu Ivanišu Korvinu. Ivaniš Korvin je 1496. godine prodao vukovinski posjed Baltazaru Alapiću. Njegov potomak Gašpar Alapić koji je živio u Vukovini proslavio se u obrani Sigeta 1566. godine zajedno s Nikolom Šubićem Zrinskim. Godine 1573. ugušio s ostalim hrvatskim velikašima poznatu Gupčevu seljačku bunu kod Stubice, a 1574. do 1578. godine bio je hrvatski ban. U staroj drvenoj Alapićevoj kuriji, koja je danas u vlasništvu obitelji Mikulin iz Vukovine, svoj atelje ima akademski kipar Mladen Mikulin. U Vukovini se nalazi reprezentativna župna crkva Pohoda BDM s njezinim čudotvornim kipom. Vukovina je i poznato proštenište s proštenjem na Veliku Gospu.
Nakon dolaska u Vukovinu i bicikliranja na trasi Stara cesta-Mate Bedeka-Stančićeva prema sportskom terenu NK Ban Jelačič, slijedi odmor uz okrijepu domaćina udruge Vukovina u srcu. Biciklisti će imati mogućnost fotografirati se (uz rekvizite) te izraditi brzu fotografiju (uz pomoć mobilne aplikacije Canon selphy)

 

Start vožnje je u 15:00 sati.
Dužina staze iznosi 20 km
Predviđeno vrijeme vožnje: oko 1h i 20 min uz odmor nakon 10 km.

Prvih 100 prijavljenih dobiva majicu 6. Buševske biciklijade na poklon (VRIJEDI SAMO ZA PRIJAVE NA STARTU).

Sudionici ove vožnje ne plaćaju kotizaciju.

XC utrka VRATA OD KRČA

        Svi sudionici rekreativne XC utrke startaju paralelno. Start je u Buševcu na Trgu Seljačke sloge. Sa glavne ceste skreće se prema Novom Selu Lekeničkom. Utrka prolazi uskom cestom kroz bogatu faunu i očuvani kompleks poplavnih šuma hrasta lužnjaka kroz mjesta Barbarići Kravarski, Gornji Vukojevac i Prkovec. Utrka se nastavlja preko glavne ceste u mjestu Pešćenica prema jugoistočnom dijelu Turopolja, carstvu vode, šuma i livada prekrasne šume Turopoljski Lug, nekad i danas jednom od glavnih obilježja ovog područja.

Kako bi stvorili više obradive površine i prostora za livade Turopoljci su bili prisiljeni krčiti šumu, zemlja je parcelirana, a podignuta su “Vrata od krča” – dva drvena stupa. Za vrijeme velike poplave 1914. godine vrata su srušena, te su ponovno obnovljena i postavljena 1916. godine. Utrka završava ravnom šumskom makadamskom cestom u Buševcu, kojoj kao da se ne nadzire kraj.

Predviđeno vrijeme trajanja XC utrke je 1h30′.
Start utrke je u 11:00 sati.
Dužina staze iznosi 33,2
Kotizacija: 40 kn

REKREATIVNA CESTOVNA BICIKLISTIČKA UTRKA
100 HUPSERA  Ruta SMALL

 Mjesta prolaska rute: Buševec (start), Kravarsko, Hotnja, Pokupsko (feed zona), Roženica, Kravarsko, Buševec (cilj)

Start utrke je u 11:00 sati.
Dužina staze iznosi  53.7 km
Visinski profil: 737m
Predviđeno vrijeme utrke: oko 1h i 20min
Kotizacija: 70 kn

Prijave za utrke na www.100hupsera.com  ili od 09:00 sati na Trgu Seljačke sloge u Buševcu.

REKREATIVNA CESTOVNA BICIKLISTIČKA UTRKA
100 HUPSERA  Ruta CLASSIC

Mjesta prolaska rute: Buševec (start), Kravarsko, Hotnja, Pokupsko (feed zona), Cerje Pokupsko, Lukinić brdo, Cerovski vrh, Jerebić, Opatija, Roženica, Kravarsko, Buševec (cilj).

Start utrke je u 11:00 sati.
Dužina staze iznosi  70.2 km
Visinski profil: 1017m
Predviđeno vrijeme utrke: oko 1h i 50 min
Kotizacija: 70 kn

Prijave za utrke na www.100hupsera.com ili od 09:00 sati na Trgu Seljačke sloge u Buševcu.

Za SVE rute ososiguraki smo vozilo za prijevoz bicikla u kvaru (servisno vozilo), putničko vozilo za prijevoz biciklista koji odustanu kao i vozilo sa volonterima Crvenog križa Velika Gorica u slučaju ozljeda.

NAKON BICIKLIJADE

Druženje se nastavlja uz različite zabavne sadržaje i grupu ZAKON ŠUTNJE.